Spara med Paket

Få allt du behöver för att förbättra din lastsäkring med våra prisvärda paket.

translation missing: sv.homepage.onboarding.no_content

Image caption appears here

Köpvillkor och bestämmelser

Följande villkor gäller för alla leveranser från Dynello ApS, Rudemøllevej 78A, 7800 Skive, Danmark (moms-nr: DK-36415657) för kunder som beställer varor i Dynellos webbshop www.dynello.se.

1. SLUTLIGT KONTRAKT

Det finns ett slutgiltigt och bindande avtal mellan dig och Dynello ApS när din beställning har bekräftats av Dynello ApS. Dynello ApS skickar en faktura till dig via e-post när beställningen har godkänts och skickats. Kvittot för beställningen, som du får omedelbart efter att du har lämnat in beställningen, utgör inte en orderbekräftelse.

Du kan köpa produkter i Dynellos nätbutik som privatkonsument och som företagskund. Företagskunder (utanför Danmark) kan köpa momsfritt om de har ett giltigt momsnummer som kan verifieras i VIES-databasen.

2. PRISER, AVGIFTER OCH FRAKT

Alla priser som visas i webbutiken är inklusive moms och exklusive fraktkostnader. Det aktuella priset är det som anges i Dynellos webbshop för den aktuella produkten på beställningsdagen.

Dynello ApS förbehåller sig rätten att ändra priser som kan ha angivits felaktigt på Dynellos webbutik. Dynello ApS förbehåller sig rätten att när som helst ändra priser, avgifter och/eller andra kostnader som anges på Dynellos webbutik.

Fraktkostnaderna beräknas i kassan utifrån din leveransadress. Beroende på din adress och produkttyp kommer priset att variera. Vi använder flera transportörer för att skicka dina varor beroende på din adress, till exempel PostNord, GLS, UPS och så vidare. Läs mer om frakt.

För att kunna erbjuda dig Klarnas betalningsmetoder kan det hända att vi i kassan överlämnar dina personuppgifter i form av kontakt- och beställningsuppgifter till Klarna, så att Klarna kan bedöma om du är kvalificerad för deras betalningsmetoder och anpassa dessa betalningsmetoder till dig. Dina personuppgifter som överförs behandlas i enlighet med Klarnas eget integritetsmeddelande.

3. LEVERANS

Alla beställningar som görs före kl. 12.00 och om beställningen accepteras av Dynello ApS kommer vanligtvis att behandlas samma arbetsdag. Alla beställningar som görs efter kl. 12.00, på helgen eller på helgdagar, kommer vanligtvis att behandlas nästa arbetsdag. Leveranstiden är 3-7 arbetsdagar beroende på din adress. Alla beställningar skickas via PostNord, GLS, UPS eller liknande speditör.

När din beställning har skickats från Dynello ApS kommer du att meddelas via den e-postadress som du angav vid köpet. Meddelandet skickas antingen från speditören, till exempel GLS, eller Dynello ApS och innehåller information om ditt unika spårnings-ID. Alla paket skickas från Dynello ApS företagsadress.

Leverans till Parcel Shop

Om du inte är hemma vid leveransen kommer paketet att levereras till närmaste paketbutik (t.ex. GLS ParcelShop) som du kommer att meddelas om via sms och/eller e-post för att ordna upphämtning. Dynello ApS kommer att betrakta beställningen som levererad när den når närmaste paketbutik. Dynello ApS är inte skyldig att göra ett andra leveransförsök.

Dynello ApS förbehåller sig rätten att utesluta personer från att handla via Dynellos webbshop.

Dynello ApS är inte skyldig att leverera varor som inte finns i lager.

4. SKATTER, MOMS OCH TULLAR

I förekommande fall är det kundens ansvar att betala alla relevanta avgifter, skatter och/eller tullar i importlandet. Dynello ApS ansvarar inte för eventuella leveransförseningar som orsakas av utestående importskatter.

Företagskunder (utanför Danmark) kan köpa momsfritt om de har ett giltigt momsnummer som kan verifieras i VIES-databasen. Varje försök till bedrägeri med falskt eller ogiltigt momsnummer kommer att rapporteras till myndigheterna.

Mervärdesskatt kan inte dras av och återbetalas efter det att en beställning har gjorts och levererats.

5. FÖRSÄKRING

Försändelser skickas utan försäkring och Dynello ApS kan inte hållas ansvarig för förlorade paket.

6. POLICY FÖR ÅTERLÄMNING OCH OMBYTE

Du har rätt att ångra ditt köp.

Ångerrätten gäller i 100 dagar och perioden räknas från den dag du fick varan.

Om den sista dagen för att utnyttja ångerrätten är en lördag, söndag, helgdag, konstitutionsdag, 24 december eller 31 december, löper tidsfristen ut följande arbetsdag.

Ångerfristen är uppfylld om du skickar ett e-postmeddelande om att du vill ångra ditt köp till mail@dynello.com innan ångerfristen har löpt ut.

Produkten måste returneras till Dynello ApS senast 14 dagar från det datum då du har informerat oss om att du vill utnyttja ångerrätten.

Produkten måste returneras i oanvänt skick och i originalförpackning.

Vi accepterar inte returnerade produkter om de:

  • Den ursprungliga förpackningen ingår inte.
  • Alla originalartiklar ingår inte.
  • Originalförpackningen har skadats allvarligt.
  • Produkterna har använts och har synliga repor, skador och slitage.

Kontakta oss för information om returer: mail@dynello.com

Köparen ansvarar för kostnaden/frakten för de varor som ska returneras.

7. GARANTI

Alla varor säljs med garanti i enlighet med dina lagstadgade rättigheter, som endast gäller för den ursprungliga köparen. För alla garantianspråk krävs ett inköpsbevis. Läs garantiinformation utvidgat nedan för mer information.

8. FELVAROR

Dynello ApS beviljar en garantiperiod på 12 månader för alla varor enligt lagen om försäljning av varor. Garantin innebär att du kan reklamera konstruktionsfel och brister i varan inom 12 månader från det att du mottagit varan. Garantin gäller alltså inte för slitage eller om produkten har använts felaktigt. Om du vill klaga på en produkt ska du kontakta oss omedelbart efter att du har upptäckt felet genom att skicka bilder och beskrivning till mail@dynello.com.

Vi tar klagomål på största allvar. Om du anser att vi verkligen inte har motsvarat dina förväntningar kan du skicka ett mail till oss på mail@dynello.com. Vi kommer att lyssna på vad du har att säga och svara inom 14 dagar.

9. LÖSNING AV TVISTER

Alla tvister, avtal och köp som görs i samband med Dynello ApS omfattas av dansk lag och ska avgöras av danska domstolar om inte annat bestäms av tvingande lag.

 

---//---

 

GARANTIINFORMATION UTVIDGAT

Dynello ApS är övertygad om kvaliteten på sina produkter och erbjuder en enastående garanti. Detta uttalande är ett tillägg till och påverkar inte på något sätt dina lagstadgade rättigheter. Garantin är giltig inom territorierna för Europeiska unionens medlemsstater och Europeiska frihandelsområdet.

Om du får problem med en Dynello-produkt hjälper informationen nedan dig att få den reparerad eller utbytt så snabbt som möjligt.

Om din Dynello-produkt blir defekt på grund av felaktigt material, felaktigt utförande eller bristande överensstämmelse inom 24 månader från inköpsdatum garanterar Dynello ApS att byta ut defekta delar, reparera produkter som utsatts för rimligt slitage eller byta ut verktyget för att säkerställa minsta möjliga olägenhet för kunden, såvida inte:

1. Verktyget eller utrustningen har utsatts för felaktig användning eller försummelse;
2. Verktyget eller utrustningen har skadats av främmande föremål, ämnen eller olyckor;
3. Reparationer har försökts av andra personer än auktoriserade reparatörer eller Dynellos servicepersonal.

ANDRA BEGRÄNSNINGAR I GARANTIN

Normalt slitage, nötning, missbruk, ändring, missbruk eller demontering av produkten omfattas inte. Garantin täcker inte skador som orsakats av felaktig skötsel, olyckor, långvarig UV-exponering eller den naturliga nedbrytningen av vissa material under lång tid. Dynello ansvarar inte för tillfälliga skador eller följdskador. Vissa stater tillåter inte uteslutning eller begränsning av tillfälliga skador eller följdskador, så ovanstående begränsning kanske inte gäller.

Fraktkostnader till Dynello för en defekt produkt täcks inte.

HUR MAN ERHÅLLER GARANTISERVICE

För att kunna utnyttja garantin måste du lämna in ett inköpsbevis till säljaren eller en auktoriserad reparatör. Du hittar en lista över auktoriserade reparatörer nedan.

AUKTORISERADE REPARATÖRER

Företag: Dynello ApS | mail@dynello.com

  1. Kontakta det valda auktoriserade reparationsföretaget via e-post och gör dem uppmärksamma på problemet. Vänta på svar och nästa steg.
  2. Kontrollera att alla produkter, artiklar och nödvändiga delar är fastsatta och packade innan du skickar in dem.
  3. Skicka inte checkar eller kontanter; du kommer att kontaktas via e-post av den auktoriserade reparationsagenten om det finns en avgift för din reparation.
  4. Vänligen ge 4-6 veckor på dig för att dina produkter ska komma tillbaka till dig.

 

LIMITED WARRANTY/LIMITATIONS OF REMEDIES AND LIABILITY (EN)

Limited Warranty. Dynello, ApS. (“Dynello”), to the original owner (“Owner”), under intended use and maintenance, warrants the enclosed product (“Product”) to be free from defects in materials and workmanship within 24 months from the date of purchase. No warranty against defects in materials and workmanship will apply if Product is (i) altered in any way, (ii) used for purposes inconsistent with Product’s intended purpose or design, or (iii) improperly maintained. Warranty will furthermore be voided where Owner/user (i) failed to follow Product instructions or warnings or (ii) subjected Product to misuse, abuse, or neglect.

During the warranty period, original Product parts determined by Dynello to be defective in materials or workmanship will be repaired or replaced as Owner’s sole remedy. Dynello reserves the right to replace any discontinued product with a new product of comparable value and function. A returned product deemed irreparable becomes the property of Dynello and will not be returned.

EXCLUDING THE LIMITED WARRANTY PROVIDED ABOVE, DYNELLO, ITS AFFILIATES AND THEIR SUPPLIERS, TO THE MAXIMUM EXTENT PERMITTED BY LAW, MAKE NO WARRANTIES, EXPRESSED OR IMPLIED, AND DISCLAIM ALL WARRANTIES, DUTIES AND CONDITIONS, WHETHER EXPRESSED, IMPLIED OR STATUTORY, WITH RESPECT TO THE PRODUCT, INCLUDING WITHOUT LIMITATION ANY IMPLIED WARRANTIES OF MERCHANTABILITY, AGAINST LATENT DEFECTS, FITNESS FOR A PARTICULAR PURPOSE, OR CORRESPONDENCE TO DESCRIPTION.

Warranty Service

To obtain service under this warranty, the warranty-eligible Product must be presented to a Dynello authorized dealer or repair agent.

Owner is responsible for all costs associated with returning Product to Dynello for service. Where at its sole discretion Dynello deems Product eligible for warranty repair or replacement, Dynello will pay the shipping and handling associated with returning repaired or replaced Product to Owner. In instances where Dynello deems a returned product ineligible for warranty service, Dynello will, if possible, repair product for a reasonable charge that includes return shipping and handling.

Limitation of Remedies

Should a court of competent jurisdiction find the limited warranty set forth above breached, Dynello’s only obligation will be to, at its option, either repair or replace Product. Should the aforementioned remedy fail of its essential purpose, Dynello will, in exchange for return of Product, refund to Owner Product’s original purchase price.
THE FOREGOING REMEDY IS THE SOLE AND EXCLUSIVE REMEDY OF THE PURCHASER AGAINST DYNELLO, ITS AFFILIATES AND THEIR SUPPLIERS, REGARDLESS OF LEGAL THEORY.

Limitation of Liability

Dynello’s, its affiliates’ and their suppliers’ maximum liability is limited to incidental damages not to exceed the original purchase price of the Product.
DYNELLO, ITS AFFILIATES AND THEIR SUPPLIERS HEREBY DISCLAIM AND EXCLUDE ANY LIABILITY FOR ANY CONSEQUENTIAL OR OTHER DAMAGES RESULTING FROM ANY REASON WHATSOEVER. THIS EXCLUSION AND LIMITATION APPLIES TO ALL LEGAL THEORIES UNDER WHICH DAMAGES MAY BE SOUGHT, AND WILL APPLY EVEN IF ANY REMEDY FAILS OF ITS ESSENTIAL PURPOSE.

This limited warranty gives Owner specific legal rights; Owner may have additional rights, which may vary state to state.

Always completely follow safety, use, operation, and maintenance instructions for this or any other Dynello product.

European Union customer statutory rights are not affected.

 

Search

svenska