Köpvillkor och bestämmelser
Följande villkor gäller för alla leveranser från Dynello ApS, Rudemøllevej 78A, 7800 Skive, Danmark (momsregistreringsnummer: DK36415657) för kunder som beställer varor i Dynellos webbutiker dynello.com, dynello.de, dynello.fr, nl.dynello.com, dynello.es, dynello.it, dynello.dk och dynello.se.
1. SLUTLIGT KONTRAKT
Det finns ett slutgiltigt och bindande avtal mellan dig och Dynello ApS när din beställning har bekräftats av Dynello ApS. Dynello ApS skickar en faktura till dig via e-post när beställningen har godkänts och skickats. Kvittot för beställningen, som du får omedelbart efter att du har lämnat in beställningen, utgör inte en orderbekräftelse.
Du kan köpa produkter i Dynellos webbutik som privatkonsument och som företagskund. Företagskunder (utanför Danmark) kan köpa momsfritt om de har ett giltigt momsnummer som kan verifieras i VIES-databasen.
2. PRISER, AVGIFTER OCH FRAKTKOSTNADER
Alla priser som visas i webbutiken är inklusive moms och exklusive fraktkostnader. Aktuellt pris är det pris som anges i Dynellos webbutik för produkten i fråga på beställningsdagen.
Valutan är SEK.
Dynello ApS förbehåller sig rätten att ändra priser som kan ha angetts felaktigt i Dynellos webbutik. Dynello ApS förbehåller sig rätten att när som helst ändra priser, avgifter och/eller andra kostnader som anges i Dynellos webbutik.
Fraktkostnaderna beräknas i kassan utifrån din leveransadress. Beroende på din adress och produkttyp kommer priset att variera. Vi använder flera transportörer för att skicka dina varor beroende på din adress, till exempel PostNord, GLS, UPS och så vidare.
Se aktuell fraktkostnad på vår sida med fraktinformation.
2.a. SHOPIFY PAYMENTS
För att du ska kunna betala med kreditkort använder vi Shopify Payments. Dina personuppgifter som överförs behandlas i enlighet med Shopify Payments eget integritetsmeddelande.
2.b. PAYPAL
För att du ska kunna betala via PayPal använder vi PayPal Commerce Platform. Dina personuppgifter som överförs behandlas i enlighet med PayPals eget integritetsmeddelande.
2.c. KLARNA PAYMENTS
För att kunna erbjuda dig Klarnas betalningsmetoder kan det hända att vi i kassan överlämnar dina personuppgifter i form av kontakt- och beställningsuppgifter till Klarna, så att Klarna kan bedöma om du är kvalificerad för deras betalningsmetoder och anpassa dessa betalningsmetoder till dig. Dina personuppgifter som överförs behandlas i enlighet med Klarnas eget integritetsmeddelande.
3. LEVERANS
Alla beställningar som görs före kl. 08.00 och om beställningen accepteras av Dynello ApS behandlas ofta samma arbetsdag. Alla beställningar som görs efter kl. 08.00, på helger eller helgdagar behandlas ofta nästa arbetsdag.
Leveranstiden är 3-14 arbetsdagar beroende på din adress. Alla beställningar skickas via PostNord, GLS, UPS eller en liknande speditör.
När din beställning har skickats från Dynello ApS kommer du att meddelas via den e-postadress som du angav i kassan. Meddelandet skickas från speditören eller Dynello ApS och innehåller information om ditt unika spårnings-ID.
Alla paket skickas från Dynello ApS företagsadress i Danmark.
3.a. PAKETBUTIK LEVERANS
Om du inte är hemma vid leveransen kommer paketet troligen att levereras till närmaste paketbutik (t.ex. GLS ParcelShop) som du kommer att meddelas om via sms och/eller e-post för att ordna upphämtning. Dynello kommer att betrakta beställningen som levererad när den når närmaste paketbutik. Dynello är inte skyldig att göra ett andra leveransförsök.
Dynello ApS förbehåller sig rätten att utesluta personer från att handla via Dynellos webbshop.
Dynello ApS är inte skyldig att leverera varor som inte finns i lager.
4. SKATTER, MOMS OCH TULLAR
I förekommande fall är det kundens ansvar att betala alla relevanta avgifter, skatter och/eller tullar i importlandet. Dynello ApS ansvarar inte för eventuella leveransförseningar som orsakas av utestående importskatter.
Om du är företagskund kan du köpa momsfritt om du kan uppvisa ett giltigt momsnummer som kan verifieras i VIES-databasen. Varje försök till bedrägeri med hjälp av ett falskt eller ogiltigt momsnummer kommer att rapporteras till myndigheterna.
Moms kan inte dras av och återbetalas efter att en beställning har gjorts och levererats.
Om du vill köpa momsfritt som företagskund ska du skicka din beställning till följande adress order@dynello.com
4.a. FÖRSÄKRING
Försändelser skickas utan försäkring och Dynello ApS kan inte hållas ansvarig för förlorade paket.
5. POLICY FÖR RETURER OCH BYTEN
Du har rätt att ångra ditt köp.
Ångerrätten gäller i 30 dagar och perioden räknas från den dag du fick varorna.
Om den sista dagen för att utnyttja ångerrätten är en lördag, söndag, helgdag, konstitutionsdag, 24 december eller 31 december, löper tidsfristen ut följande arbetsdag.
Ångerfristen är uppfylld om du skickar ett e-postmeddelande om att du vill ångra ditt köp till info@dynello.com innan ångerfristen har löpt ut.
Produkten måste returneras till Dynello ApS senast 14 dagar från det datum då du har informerat oss om att du vill använda din ångerrätt.
Produkten måste returneras i oanvänt skick och i originalförpackning.
Vi accepterar inte returnerade produkter om de:
- De är inte försedda med originalförpackning.
- Inte innehåller alla originalartiklar.
- Originalförpackningen har blivit allvarligt skadad.
- Produkterna har använts och har synliga repor, slitage och repor.
Kontakta oss för information om returer: info@dynello.com
5.a. RETURFRAKT
Köparen ansvarar för kostnaden/frakten för de varor som ska returneras. Detta innebär att alla kostnader i samband med återlämnande av varor åligger köparen.
Detta inkluderar även eventuella returetiketter som görs av Dynello och som kommer att faktureras köparen.
6. GARANTI
Alla varor säljs med garanti i enlighet med dina lagstadgade rättigheter, som endast gäller för den ursprungliga köparen. För alla garantianspråk krävs ett inköpsbevis.
6.a. FELVAROR
Dynello ApS beviljar en garantiperiod på 24 månader för alla varor enligt direktivet om vissa aspekter rörande försäljning av konsumentvaror och tillhörande garantier (1999/44/EG) från och med mottagningsdatumet.
Garantin innebär att du kan reklamera konstruktionsfel och brister i varorna inom 24 månader från mottagandet av varorna.
Garantin gäller alltså inte för slitage eller om produkten har använts felaktigt. Om du vill klaga på en produkt ska du kontakta oss omedelbart efter att du har upptäckt felet genom att skicka bilder och beskrivning till info@dynello.com
6.b. BEGRÄNSNINGAR I GARANTIN
Normalt slitage, nötning, missbruk, ändring, missbruk eller demontering av produkten omfattas inte. Garantin täcker inte skador som orsakats av felaktig skötsel, olyckor, långvarig UV-exponering eller den naturliga nedbrytningen av vissa material under lång tid.
Dynello ansvarar inte för tillfälliga skador eller följdskador. Vissa stater tillåter inte uteslutning eller begränsning av tillfälliga skador eller följdskador, så ovanstående begränsning kanske inte gäller.
Fraktkostnader till Dynello för en defekt produkt täcks inte.
6.c. HUR MAN FÅR GARANTISERVICE
För att kunna utnyttja garantin måste du lämna in ett inköpsbevis till säljaren eller Dynello. Om du har gjort ditt köp i vår webbutik kan du skicka ditt garantianspråk till info@dynello.com
7. LÖSNING AV TVISTER
Alla tvister, avtal och köp som görs i samband med Dynello ApS omfattas av dansk lag och ska avgöras av danska domstolar om inte annat bestäms av tvingande lag.
8. KONTAKT
Om du har frågor, problem, information eller klagomål kan du kontakta oss på följande adress info@dynello.com